Tudi v letošnjem letu je bil poglavitni in poenoteni cilj vseh dejavnosti spodbujati učenčevo samostojnost, ustvarjalnost in samoiniciativnost, zato smo jih usmerjali k sooblikovanju vsebin dejavnosti, vodenju delavnic ter samostojni pripravi in vodenju javnih kulturnih prireditev na šoli, kjer smo tudi objavljali ter promovirali odlične dosežke učencev.
Tabor za nadarjene učence na Kopanju
Tabor za nadarjene je potekal od petka, 12.11. 2021, do sobote, 13.11. 2021. Udeležilo se ga je 34 nadarjenih učencev od 4. do 9. razreda OŠ Louisa Adamiča. Potekal je na podružnični šoli Kopanj.
Zbrali smo se v petek ob 16.00 pred šolo. V dvorani kopanjske šole so učenci izvedeli, kako bo potekal tabor. Sledile so različne delavnice: kače, improvizirana igra skozi glasbo, miselne igre, naj fotografija, debata. Po končanih delavnicah je sledila večerja, zatem pa so ponovno sledile delavnice. Pred spanjem so se učenci družili ob družabnih igrah in športnih aktivnostih ter pripravili prostor za spanje v telovadnici.
Naslednje jutro, v soboto, je bil najprej na vrsti zajtrk. Po njem so imeli učenci nekaj prostega časa, zatem so sledile delavnice. Učenci so svoje možgane aktivno razgibali v miselnih igrah, nekateri so spoznavali nove veščine kuhanja, zanimivo je bilo tudi na geografski delavnici ter na delavnici, kjer so potekali kemijski poskusi. Učenci z veliko energije so se odpravili tudi na tek po Kopanju, medtem ko so se drugi spopadli s prvimi koraki programiranja.
Pred odhodom domov smo se vsi skupaj zbrali v telovadnici in začeli zbirati utrinke s tabora.
Učenci so izrazili veliko zadovoljstvo z delavnicami, nekaj pripomb pa je bilo na namestitev. Blazine za spanje so se jim zdele pretrde. Prav vsi so si zaželeli, da se tabor naslednje šolsko leto ponovi, saj poleg zanimivih delavnic prinaša tudi nova prijateljstva.
Okrog 16. ure se je tabor zaključil. Ob odhodu so se učenci posladkali z izdelki, ki so jih ustvarili na kuharski delavnici.
Lego robotika
Navdušenci nad lego kockami smo si zimske dni popestrila prav z njimi. Šli pa smo še korak dlje. S prav posebnimi lego kockami smo spoznavali preproste fizikalne zakone in delovanje mehanskih naprav. Izdelali smo prave lego robotke in se z njihovo pomočjo podali tudi na pot programiranja.
Woop park
V mesecu decembru smo obiskali woop park v Ljubljani. Po uvodnem ogledu filma, ki je prikazal varno uporabo trampolin parka, smo se ogreli z različnimi vajami na parterju, nato smo se razdelili v skupine. Preizkusili smo se v skokih, odbojki, rokoborbi na gredi, skokih z gugalnice, skokih v globino … Vsi smo bili na vseh postajah, kjer smo neizmerno uživali. Obisk woop parka je bila za vse super izbira in v novem šolskem letu si ga želimo ponovno obiskali.
Šolske prireditve, proslave
Kot deklamatorji, povezovalci in igralci smo sodelovali na Prešernovem dnevu, na prireditvi Od pomladi do pomladi in na valeti.
Obisk Noordung centra
V mesecu februarju smo si šli ogledat Center vesoljskih tehnologij Hermana Potočnika Noordunga, ki se nahaja v Vitanjah. Na vhodu v center nas je pozdravila humanoidna robotka Vita. Ogledali smo si model Bivalnega kolesa, katerega si je vizionarsko zamislil Herman Potočnik Noordung. Najbolj zanimivo nam je bilo poslušati o življenju astronavtov na Mednarodni vesoljski postaji. Za konec smo naredili še avto na zračni pogon.
Tehnopark Celje
Marca smo se podali v svet znanosti, v Tehnopark Celje, kjer so na zabaven način predstavljena različna znanstvena področja, od matematike, kemije in fizike. Med drugim smo se podrobno spoznali z delovanjem človeškega telesa, zaplesali na velikanskem klavirju, se podali v vesolje in se prepustili svetu iluzij.
Kaligrafska delavnica
V okviru Muzeja krščanstva na Slovenskem smo se v mesecu marcu udeležili tudi kaligrafske delavnice Pisarski mojster Bernard, v kateri smo spoznali, kako so v 12. stoletju nastajali rokopisi. Skupaj s stiškim pisarjem Bernardom smo vstopili v svet srednjeveških pisarjev. Odkrivali smo materiale, znanja in pozabljene veščine.
V ustvarjalni delavnici Srednjeveška iniciala smo spoznali poklic srednjeveškega knjižnega slikarja. Spoznali smo materiale, barve in postopke, ki so jih slikarji uporabljali pri svojem delu in raziskovali pomen iniciale, njeno simboliko in motiviko. Po srednjeveškem postopku smo naslikali svojo inicialo.
Pisali smo s kaligrafskimi peresi in črnilom. S pomočjo vodje delavnice in predlog z abecedo smo se naučili pisati v protogotici – pisavi stiških romanskih rokopisov.
Ogled jedrskega reaktorja v Podgorici pri Ljubljani
Maja smo obiskali jedrski reaktor Triga in učni center, ki je del Instituta Jožefa Stefana. Poslušali smo zelo zanimivo predavanje o energiji v Sloveniji in na svetu. Nato je sledila delavnica o radioaktivnosti, na kateri so učenci izvedeli o izvoru in pomenu radioaktivnosti. Marsikateri »mit« o sevanju je po predavanju padel.
Plavanje v bazenu
Junija smo odšli v Atlantis. Na recepciji so nas pričakali animatorji, ki so nas odpeljali v vodni park. Po uvodnem predavanju o pravilih obnašanja na bazenu, smo se po skupinah preizkusili v skokih, vožnji po toboganu, prostem plavanju in različnih igrah v vodi. Nekaj časa smo bili prosti za igro po izbiri in druženju s prijatelji. V tako zelo vročem dnevu smo se prijetno osvežili v bazenu.
Ogled predstave
Gledališče, igra, lutke, sence … vse to so igralci Lutkovnega gledališča Ljubljana združili in uprizorili čudovito igro Skrivno društvo KRVZ. Več kot uro in pol dolgo predstavo smo gledali z navdušenjem. Razgibana in spreminjajoča se scena, zvočni in svetlobni elementi, predvsem pa sama zgodba so večino prepričali, da bomo prebrali knjigo z enakim naslovom.
Orientacija
Prav ob koncu šolskega leta smo se odpravili na orientacijski pohod (za nekatere tek) po Grosuplju. Učenci so dobili zemljevid z dvanajstimi točkami, ki jih je bilo potrebno obiskati, izpolniti naloge in se vrniti na izhodišče. Tako so učenci izvedeli več o kipih, ki krasijo naše občinsko središče, o dveh cerkvah, novem češnjevem drevoredu, nutrijah, ki so se naselile ob Grosupeljščici, iskali pa so tudi njeno že davno izginulo strugo. Spoznali so župnika Martina Goloba, ki jim je predal navdihujoče sporočilo.
Latinščina
Čeprav velja latinščina za mrtev jezik, med nami živi veliko latinskih izrazov. Tekom celotnega šolskega leta smo spoznavali in odkrivali antični svet, spoznali, kaj je latinščina (latinsko lingua Latina, izgovori língva Latína), zgodovino rimske države, od kod ime latinščina, ali so tudi rimski otroci hodili v šolo, jezikovne družine, latinsko abecedo in grški alfabet, rimske številke, kako pišemo in izgovarjamo latinske besede, sedem čudes antičnega sveta, mitologijo, latinske besede in latinske pregovore.
Besedilo in fotografije: Irena Daugul, Manja Grad, Petra Klinc, Mateja Skender Žužek, Mateja Skender Žužek, Petra Skočir, Nastja Zalašček, Nataša Zidar